IPO (Initial Public Offering) – компания акцияларының алғашқы жария орналастыруы, сонымен қатар ол эмиссия деп те аталады. Компания - эмитент өзінің акцияларын алғаш рет нарыққа шығарады және оларды көптеген инвесторлар сатып алады.
IPO компанияға әртүрлі инвесторлардан өздері үшін жеткілікті тиімді шарттарда айтарлықтай қаржы ресурстарын тартуға мүмкіндік береді. Инвесторлар компания бизнесінің шағын «үлесін» алады және іс жүзінде осы компанияның ортақ иелеріне айналады.
Биржаға шыққаннан кейін компанияның статусы өзгереді — жеке меншіктен, ол ашыққа айналады және оның акциялары биржада еркін айналымда болады және оны кез-келген адам сатып ала алады.
SPO (Secondary Public Offering) – бұрыннан бар акционерлерге, әдетте, компания құрушыларына немесе венчурлік қорларға тиесілі акцияларды жария орналастыру.
SPO - бұл қайталама нарықтан алынған қолданыстағы, біреуге тиесілі акциялардың ұсынысы. Әдетте, өздерінің пайдасын бекітетін компания құрушылары, яғни бастапқы акционерлер немесе венчурлық қорлар өздерінің бағалы қағаздарын SPO арқылы сатады.
SPO, IPO-дан айырмашылығы, компанияның жарғылық капиталының мөлшеріне әсер етпейді. Бірақ сонымен бірге, мұндай орналастыру компанияны көпшілікке жария етеді, яғни акциялары бағалы қағаздар нарығында еркін айналымда болады. Сонымен қатар, акционерлердің саны артады, бұл акцияларды өтімді етеді.